Komentarze do artykułu: Większa kratka jednego z kandydatów
POKAŻ WSZYSTKIE WĄTKIPYTANIA DO RZĄDU DONALDA TUSKA
~dc.
2010-07-14 13:59:49
Doctor: Kilka pytań do rządu Donalda Tuska.
1.czy prawdą jest , że system naprowadzania lotu Mobile Microwave Landing System
(MMLS ) był zamontowany na lotnisku w Smoleńsku 7 kwietnia , w czasie wizyty
Putina i Tuska , a następnie zdemontowany ?
2.czy prawdziwa jest informacja , że system Terrain Awareness and Warning System
(TAWS) , ostrzegający pilota przed zbyt niskim lotem ,który zamontowany był w
prezydenckim TU-154M , jest praktycznie niezawodny ( jeżeli działa prawidłowo
i nie jest zakłócany lub zablokowany ) od 1990 nie było wypadków spowodowanych
z tego powodu .
3.kto i dlaczego wkręcał ( lub wykręcał ) żarówki w oświetleniu lotniska ?
takie zdjęcia wykonano zaraz po katastrofie i są dostępne w sieci . Czy w czasie
wizyty Putina i Tuska oświetlenie działało prawidłowo ?
4.dlaczego kancelaria premiera przydzieliła prezydentowi , dowódcom WP i szefom
centralnych instytucji państwowych jeden samolot na lot do Smoleńska ?
5.dlaczego , chociaż konwencja chicagowska z 1944 ( chociaż dotyczy ona
samolotów cywilnych ) umożliwiałaby w pewnych sytuacjach możliwość przejęcia
śledztwa przez Polskę po tej katastrofie , polskie władze nie podjęły działań w
tej sprawie i biernie przyjęły rosyjska decyzję , że to Rosjanie będą
gospodarzem śledztwa ? Taki przypadek miał miejsce np. w 1996 , kiedy
amerykański CT-43 z sekretarzem handlu USA R. Brownem rozbił się koło Dubrownika
. Wtedy dochodzenie przejęli Amerykanie .
Inny przypadek to katastrofa białoruskiego SU-27 w Polsce 30.08.2009.
Wtedy Polacy przekazali śledztwo Białorusinom.
6.dlaczego rząd polski odrzucił ( wypowiedź P. Grasia 23.04 ) możliwość
powołania międzynarodowej komisji badającej te katastrofę ? Taką możliwość
dopuszcza prawo międzynarodowe . W 2008 rozbił się na Białorusi prywatny
rosyjski samolot Hawker BAE125 , gdzie zginęło 5 Rosjan. Powołano wtedy
międzynarodową komisję śledcza.
7.dlaczego rzeczy osobiste Prezydenta , dowódców WP i szefa BBN zostały
przekazane Polakom przez Rosjan dopiero tydzień po katastrofie ? W tym np.
telefony prezydenta i szefa BBN oraz laptopy ? Co robili Rosjanie przez tydzień
z tymi urządzeniami ?
8.Co się stało z urządzeniami szyfrującymi , które prawdopodobnie były na
pokładzie ?
9.czy prawdą jest informacja , że samolot prezydenta Kaczyńskiego miał niższą
rangę niż samolot premiera Tuska 3 dni wcześniej i , w związku z tym procedury
oraz standardy bezpieczeństwa były niższe ? Jeżeli tak było to tym bardziej na
stronie polskiej spoczywała większa odpowiedzialność za przygotowanie i
bezpieczeństwo tego lotu . Czy lotnisko w Smoleńsku zostało sprawdzone przez
polskie służby ?
10.dlaczego Rosjanom potrzeba minimum 3 tygodni do zbadania czarnych skrzynek i
przekazania ich Polakom ? Dlaczego ma być przekazany jedynie zapis czarnych
skrzynek a nie same urządzenia ? Przecież to jest własność państwa polskiego !
Co na to polskie władze ?
Czy polscy śledczy mają bieżący wgląd w badania i dostęp do wszystkich czynności ?
11.dlaczego Rosjanie “zabezpieczyli” dokumenty i nagrania rozmów z polskiego
Jaka-40 , który wylądował wcześniej w Smoleńsku ? Ten samolot to własność
państwa polskiego . Co na to polskie władze ?
12.jakie wyniki dała analiza amatorskiego filmiku , który pojawił sie w
internecie , a na którym słychać m.in. odgłosy przypominające strzały ? Poza tym
widać postacie na kadłubie wraku i głosy , które są tak nieprawdopodobne , że
nie będę ich przytaczał .Płk. Artymiak z Prokuratury Wojskowej powiedział w
radiu ZET , że nie wolno tego bagatelizować
13.w jakim celu i na jakiej podstawie Rosjanie rekwirowali po katastrofie
dziennikarzom nagrania i kamery ?
14.kto personalnie odpowiadał na lotnisku w Smoleńsku za kontrolę lotów ? Czy
była to miejscowa ekipa czy z zewnątrz ? Nic o tym nie wiadomo , żadnych nazwisk
15.ten samolot był kilka miesięcy przed katastrofą remontowany w Rosji . czy
jest pełna dokumentacja tego remontu
?
Czy po powrocie z Rosji został sprawdzony przez polskie służby ?
16.W pobliżu miejsca katastrofy , na lotnisku w Smoleńsku nie było karetek . Czy
to prawda ?
17. w czasie katastrofy w przestrzeni lotniczej w pobliżu Smoleńska były , wg.
niektórych relacji
, 2 samoloty : białoruski i rosyjski . Czy to prawda ? Jakie
to były samoloty ?
18.prof. Staniszkis pisze na swoim blogu , że zaraz po katastrofie zaginął
laptop A. Szczygło z jego biura w Warszawie . Czy to jest wyjaśniane przez
prokuraturę ?
19.dlaczego J. Kaczyński , chociaż jego samolot wylądował 10 kwietnia w Witebsku
godzinę wcześniej niż samolot z premierem Tuskiem dotarł do Smoleńska po Tusku ?
Rzecznik MSZ P.Paszkowski odmówił komentarza w tej sprawie
20.kilka godzin po katastrofie wiceprezes IPN Dr Dmochowska ( dr. medycyny ,
wywodząca się z UW ) usiłowała zająć gabinet prezesa Kurtyki .
Czy ktoś ją inspirował do tak niebywałego pośpiechu ?
21.miejsce katastrofy nie zostało przez Rosjan właściwie zabezpieczone . Dowodzi
tego np. korespondencja Nica Robertsona z CNN zrobiona w dzień po katastrofie .
Widać tam dziennikarza i przygodnych ludzi , bez problemu poruszających się
między fragmentami wraku . Każdy mógł zabrać dowód z katastrofy . Link do tej
korespondencji tutaj : www.youtube.com/watch?v=ByQnbPfifBk . Czy polskie
władze mają świadomość tego zaniedbania i co zrobiły w tej sprawie ?
22. agencja Reutera donosiła zaraz po katastrofie , że 3 osoby przeżyły , są
ciężko ranne i są
przewożone do szpitala . Jakie było źródło tej informacji ?
23. informacje o problemach technicznych TU-154M powtarzały się od lat , jednak
zaraz po katastrofie Rosjanie wykluczyli awarię samolotu . Dlaczego polska
strona przyjęła to zapewnienie bezwarunkowo ?
24.Rosjanie nie przeprowadzili sekcji zwłok ofiar a tylko ich identyfikację .
Dlaczego sekcja zwłok nie została przeprowadzona następnie w Polsce ?
25. pomimo że w katastrofie zginął zwierzchnik sił zbrojnych oraz dowództwo WP w
kraju nie ogłasza się stanu podwyższonej gotowości . Zamiast tego B. Komorowski
niezwłocznie wyznacza p.o. szefa kancelarii prezydenta , jakby nie mógł tej
funkcji pełnić dotychczasowy zastępca szefa . Co jest ważniejsze dla państwa ?
26.dowódca 36. Specjalnego Pułku Ryszard Raczyński nie posiada uprawnień do
pilotowania TU-154M . A to właśnie dowódca , zdaniem T. Hypkiego z krajowej Rady
Lotnictwa powinien pilotować samolot z głową państwa . Kto za to odpowiada ?
27.czy rzeczywiście układ radiolatarnii na lotnisku w Smoleńsku był
niestandardowy ( dalsza radiolatarnia w odległości 6km od pasa zamiast 4km ) ?
Czy piloci o tym wiedzieli ?
28.Szef Komisji badania Wypadków Lotniczych Edmund Klich stwierdził ,
że „Polska jest tylko petentem” w tym śledztwie . Co to konkretnie znaczy i
dlaczego polski
rząd nadal zachowuje zadziwiający spokój
29.dlaczego przez ponad tydzień podawano godzinę katastrofy jako 8.56 , podczas gdy
( najprawdopodobniej , bo tu też nie ma pewności ) było to kilkanaście
minut wcześniej ?
30.na lotnisku musiała być grupa osób z Polski oczekująca na samolot (
dyplomaci , kierowcy , ochrona ) . Oni byli jednymi z pierwszych i
bezpośrednich świadków . Dlaczego nie pojawiły
się żadne relacje tych osób ?
31.lista pasażerów samolotu krążyła wśród dziennikarzy już kilka dni przed lotem
. Była to
absolutnie nietypowa i niedopuszczalna sprawa . Jak do tego doszło i kto
udostępnił listę ?
32.za zabezpieczenie miejsca lądowania samolotu odpowiadał BOR . Ilu
funkcjonariuszy byo w Smoleńsku , czy sprawdzili przed przylotem pas startowy ,
wieże kontrolna i wyposażenie lotniska ?
33.czy poziom zabezpieczenia lotu ze strony BOR był taki sam jak lotu D. Tuska w
dniu 7 kwietnia ? Szef BOR , gen. Janicki powiedział , że była to wizyta
nieoficjalna .BOR do tej pory tego nie wyjaśnił
To nie koniec II Smoleńska 20
~Marta
2010-07-15 12:56:39
To nie koniec II Smoleńska 2010 !,to dopiero początek k,który ich POszewię i tajne WSI -komando POmołojców całkowicie zniszczy!
ODPOWIEDZWydawca portalu HOTNEWS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników tejże strony. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.